Este o prăbușire mai mult decât rușinoasă pentru partidul aflat la putere în Kenya. La doar două săptămâni de la inspecția Președintelui Uhuru Kenyatta, podul chinezesc, în valoare de 12 milioane de euro, s-a prăbușit la 26 iunie, chiar înainte de a fi finalizat, scrie CNN.

Cel puțin 27 de lucrători au fost răniți când podul s-a prăbușit. Guvernul a oprit construcția și a trimis o echipă de ingineri pentru investigații.

Construit de către compania chineză „China Overseas Engineering Group”  în regiunea Busia, podul trebuia să conecteze o regiune din care investițiile guvernamentale au lipsit cu desăvârșire ani la rând. Podul era necesar întrucât traversarea râului cu barca este destul de periculoasă, de exemplu, în 2014, 12 oameni au murit după ce barca în care se aflau s-a scufundat pur și simplu.

Coaliția „Jubileee” al Președintelui Kenyatta făcuse o prioritate din dezvoltarea infrastructurii țării în timpul campaniei electorale. Pe 14 iunie însă, s-a oprit din campanie și a mers la podul Sigiri aflat în construcție pentru a vorbi oamenilor adunați pe malul râului. Atunci el a promis faptul că podul va dezvolta acea regiune care stătea în umbră de zeci de ani și care nu primea niciodată bani de la stat.

„Este o diferență majoră între cei care vă vor prezenta propagandă și oamenii care vă vor prezenta o agendă electorală care să fie reală și care să schimbe lucrurile cu adevărat”, spunea atunci Președintele Uhuru Kenyatta.

Pe data de 8 august sunt programate alegerile electorale în Kenya, iar principala competiție stă în veteranul Raila Odinga. Guvernul kenyan s-a bazat la greu pe proiecte de infrastructură construite de chinezi în vederea respectării agendei electorale a Președintelui.

Luna trecută, Președintele a lansat Madaraka Express, cea mai mare investiție națională de când țara și-a obținut independența. Este vorba despre o cale ferată în valoare de 3.8 miliarde de dolari finanțată de Eximbank China, ce va pleca din portul Mombassa și va ajunge la Nairobi.

Sursa: revista-presei.org