Membrii trupei punk-pop Little Big, aleasă să reprezinte Rusia la concursul Eurovision 2020, şi-au părăsit țara natală şi au lansat un cântec anti-război în semn de rămas bun, informează vineri DPA.

„Condamnăm acţiunile Guvernului rus şi suntem atât de dezgustaţi de maşinăria propagandei de război a Rusiei, încât am decis să renunţăm la tot şi să plecăm din ţară”, a declarat vineri solistul grupului, Ilya Prusikin, citat de portalul independent de ştiri Meduza. 

Pe site-ul trupei a fost publicat un mesaj în care se precizează că membrii formaţiei ruse s-au stabilit la Los Angeles.

Videoclipul noului cântec lansat de grupul rusesc, intitulat „Generation Cancellation”, a fost descris de membrii formaţiei drept „un manifest împotriva războiului”. Videoclipul satirizează metodele de propagandă ale Kremlinului.

 

Little Big a criticat şi în trecut invazia rusă din Ucraina. În cântecele sale, această formaţie ironizează adeseori stereotipurile despre Rusia. În 2020, Little Big ar fi trebuit să îşi reprezinte ţara la concursul Eurovision cu cântecul „Uno”, dar evenimentul a fost anulat din cauza pandemiei de COVID-19.

Membrii formaţiei Little Big nu sunt singurii artişti care au părăsit Rusia după declanşarea războiului în Ucraina în luna februarie. Rockerul Andrey Vadimovich Makarevich din trupa Mashina Vremeni, rapperii Oxymoron şi Morgenshtern şi celebra cântăreaţă pop Alla Pugaciova şi-au părăsit şi ei ţara natală.

Little Big a fost înființat în al doilea oraș ca mărime din Rusia, Sankt Petersburg, în 2013. Trupa urma să reprezinte Rusia la concursul Eurovision Song Contest din 2020. Cu toate acestea, din cauza pandemiei de coronavirus, concursul a fost anulat. Grupul nu a participat la Eurovision în 2021, spunând că un alt artist ar trebui să aibă șansa de a reprezenta Rusia.

Little Big, una dintre cele mai populare trupe rusești

Caracterul politic al ultimului lor cântec este o schimbare față de unele dintre piesele mai ușoare de până acum. Grupul a fost descris ca fiind o colaborare artistică satirică care își bate joc de diverse stereotipuri despre Rusia.

Piesa „Skibidi” a devenit cel mai popular videoclip al lor și a primit până acum peste 617 milioane de vizualizări. De asemenea, a dat naștere provocării „Skibidi”, o nebunie de dans online în care fanii au încărcat videoclipuri cu ei înșiși încercând să danseze dansul caracteristic videoclipului.

Site-ul web al trupei a anunțat că videoclipurile au obținut peste două miliarde de vizualizări. Acesta a precizat că intrarea sa la Eurovision este cel mai vizionat videoclip din istoria canalului YouTube al concursului, iar până în prezent a primit peste 243 de milioane de vizualizări, relatează Newsweek.com.