Săptămâna trecută pe piața serviciilor de transport avia de călători din Republica Moldova a apărut o nouă companie, HiSky SRL, fondată de Iulian Scorpan, exdirector la Air Moldova. Într-un interviu pentru Mold-Street.md, Scorpan a declarat că lansarea companiei nu s-a lăsat fără scandal și bețe-n roate și a explicat cum parteneriatul cu operatorul din România Cobrex-Trans a permis evitarea listei negre a UE.

Scorpan a menționat că bețele în roate ar fi puse companiei pe care o deține de conducerea Autorității Aeronautice Civile a Moldovei.

„Compania HiSky nu este deocamdată operator aerian, desi a depus actele încă în luna noiembrie pentru a obține certificatul de operator aerian (AOC). În actele depuse la acea vreme, aveam și propria aeronavă, lucru consemnat de conducerea de atunci a Autorității Aeronautice Civile. Lucrurile au căpătat altă întorsătură, când – în luna decembrie – s-a schimbat șeful Autorității, iar acesta a anulat toate răspunsurile predecesorului său și ne-a refuzat eliberarea certificatului. Acest certificat ne-ar fi ajutat să acoperim destinații din fostul spațiu URSS”, a declarat Scorpan.

Acesta a menționat că în afară de spațiul fostei URSS, pe piața din UE exista – oricum - riscul să nu poată zbura sub Certificatul moldovensc, deoarece toate AOC-le emise de AAC sunt în lista neagră (în afară de trei companii).

„Prin urmare, parteneriatul cu Cobrex Trans (companie românească) a venit drept o soluție identificată de noi, la neputința AAC de a autoriza lansarea unei companii aeriene autohtone. De asta, mare ne-a fost nedumerirea când am văzut atitudinea autorității: noi găsim soluția, iar ei nu doar că nu salută decizia noastră, dar ne mai și pun bețe în roate”, a specificat Scorpan.