Ministrul Economiei și Infrastructurii Badim Branzan a declarat că reprezentanții Băncii Mondiale, Băncii Europene pentru Investiții și Băncii Europene pentru Reconstrucții și Dezvoltare au confirmat disponibilitatea de a finanța proiectele de dezvoltare a infrastructurii rutiere în Moldova. În același timp ministrul a subliniat că o parte considerabilă a fondurilor oferite de acești parteneri nu au fost încă utilizate în cadrul proiectelor existente.

De exemplu, Banca Mondială are un proiect pentru reparația și construcția drumurilor din Moldova, cu un cost total de aproximativ $90 mil., dar până în prezent, doar 7% din această sumă a fost folosită.

„Cea mai mare parte a sumelor nu a fost absorbită de RM din cauza problemelor cu dezvoltarea acestora. Dar situația în această privință se va schimba radical anul viitor”, a spus Vadim Brinzan. 

El a menționat, de asemenea, că Guvernul a decis să creeze 5 comisii, care vor întreprinde un studiu preliminar al proclamării proiectelor de utilitate publică pentru restaurarea, modernizarea și extinderea anumitor secțiuni de drumuri naționale: granița M1 cu România-Leuseni-Chișinău-Dubăsari-Ucraina (km 85 — km 104); R1 Chișinău-Ungheni-granița cu România (km 103 — km 104); R6 Chișinău-Orhei-Bălți (km 99 — km 112); R14 R6 – Codrii Noi-Soroca-Unguri — granița cu Ucraina (123 km — km 132); R26 Bender-Căuşeni-Cimișlia (km 71 — km 86).