Banca Transilvania din România, care a obţinut succese în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, a început să aplice modelul său de business şi la Victoriabank în calitate de acţionar majoritar al acesteia. Despre aceasta a declarat preşedintele conducerii VB, Bogdan Pleşuvescu, la ceremonia de lansare a primului program de dezvoltare personală şi profesională din Moldova, Victoriabank Club, destinat antreprenorilor.

El a spus că, în același timp, banca a semnat cu BERD un acord în cadrul programului EU4Business-BERD pentru a primi o linie de creditare în valoare de 5 mil. de euro. Potrivit bancherului, „aceste două evenimente importante pentru bancă vor extinde gama de produse și servicii destinate întreprinderilor mici și mijlocii din Moldova”.

De mai mulți ani, BT luptă pentru dezvoltarea segmentulului de afaceri mici și mijlocii în România. Acum este timpul ca şi Victoriabank să meargă în această direcție. Economia Moldovei nu se poate dezvolta doar pe creditele de consum. Trebuie să contribuim la dezvoltarea acestui sector, care este un catalizator pentru economia Moldovei. În viitor, VB se va concentra pe problemele cu care se confruntă antreprenorii și, la necesitate, va oferi soluții. Vrem să creștem împreună cu clienții noștri”, a spus Pleşuvescu.

Bancherul a menționat că primul pas în această direcție a fost făcut în 2018, când Victoriabank s-a adresat cu un produs specific companiilor de tip start-up şi cu o abordare mult mai deschisă pentru companiile mici şi mijlocii.

Este plăcut să știi că, la momentul actual, în fiecare lună, circa 20% din start-up-uri preferă să facă afaceri cu Victoriabank. Statisticile lor sunt foarte dureroase, deoarece majoritatea nu supraviețuiesc după trei ani. Acest factor ne obligă nu numai să ajutăm antreprenorii să-și inițieze propria afacere, ci și să o dezvolte, să mențină și să consolideze pozițiile pe piață”, a spus Bogdan Pleşuvescu.

Potrivit lui, Victoriabank Club este deschis pentru toţi, indiferent dacă sunt sau nu clienți ai băncii.

Pleşuvescu și-a exprimat speranța că Victoriabank Club va aduna un număr similar de participanți, ca și BT Club – mai mult de 25 de mii.

Victoriabank crede în antreprenoriat şi în susținerea acestuia. Suntem siguri că programul de educație financiară se va bucura de succes, iar clienții vor aprecia noua abordare: Victoriabank oferă clienților mai mult decât produse şi servicii bancare”, a spus el.

Bogdan Pleşuvescu a declarat anterior că ponderea persoanelor fizice în portofoliul de credite al Victoriabank este de 22%, iar odată cu introducerea noilor concepte de creditare, cifra se va dubla. Banca intenționează să-și mărească cota de participare în deservirea întreprinderilor mici și mijlocii de la 14% la 20%.

Victoriabank este a treia bancă din Moldova după mărime. Are peste 600 de mii de clienți, 100 de oficii și 1,3 mii de angajați. La sfârșitul anului 2018, profitul net al băncii a fost de 167,1 mil. lei, fiind al patrulea rezultat pe sistem. Activele sale au constituit 14,3 mlrd. lei, capitalul fiind de 2,4 mlrd. lei.

Infotag