Aeroportul Internațional Mărculești ar putea fi modernizat și folosit ca un hub logistic pentru transportarea mărfurilor necesare reconstrucției infrastructurii din Ucraina. O spune directorul Agenției de Investiții, Marin Ciobanu, potrivit căruia doi operatori internaționali cu renume mondial și-au manifestat disponibilitatea de a investi la Mărculești. Este vorba despre companiile germane Fraport și Lufthansa Cargo, notează IPN.

Șeful Agenției de Investiții spune că au loc discuții cu cele două companii germane privind eventualele investiții în modernizarea și dezvoltarea Aeroportului Internațional Mărculești. Criza de securitate din regiune poate servi drept oportunitate pentru Republica Moldova, întrucât la finalizarea războiului din Ucraina va începe reconstrucția infrastructurii, iar Aeroportul de la Mărculești ar putea servi drept pistă pentru aducerea mărfurilor. 

Chiar cred că din Aeroportul Mărculești putem face ceva frumos. Avem 265 de hectare, iar Mărculești are toate elementele Zonei Economice Libere. Noi avem nevoie de un operator serios și suntem deja în discuții cu Lufthansa Cargo și Fraport. Fraport administrează aeroportul din Frankfurt și încă 30 de aeroporturi în toată lumea. Lufthansa Cargo e un operator de mărfuri”, a precizat Marin Ciobanu în cadrul emisiunii „Puncte de Reflecție” de la Vocea Basarabiei. 

Marin Ciobanu spune că modernizarea Aeroportului de la Mărculești ar servi drept impuls pentru dezvoltarea întregii regiuni de nord a țării, întrucât operatorii internaționali mari contractează servicii și produse de la companiile locale. 

Pista poate să primească avioane de capacitate foarte mare. Dacă ar fi un investitor serios, el ar inversti și ar renova tot. Cred că e nevoie de vreo 75 de milioane de euro investiții. Dar vă dați seama care ar fi efectele pentru regiune. Dacă vine o companie de genul Lufthansa Cargo sau Fraport, ele caută la fața locului să creeze diverse parteneriate cu universitatea din zonă, se deschid alte specialități, e vorba și de contracte cu companiile locale. Se formează un pol de creștere în partea de nord”, a mai spus Marin Ciobanu. 

Șeful Agenției de Investiții crede că oferirea Aeroportului de la Mărculești în gestiunea unor companii străine este cea mai bună modalitate de dezvoltare a acestuia. În prezent Aeroportul Internațional Mărculești se află în gestiunea Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale. 

Aeroportul Mărculești avea acum 2-3 ani pierderi anuale de 2 milioane euro. Și dacă ai un obiect al statului care îți aduce asemenea pierderi, tu îl subvenționezi? Mai bine găsești un operator străin”, a mai spus directorul Agenției de Investiții. 

Aeroportul Internațional Mărculești este fondat în anul 2004, în baza unității militare din această localitate. Aeroportul are o suprafață de 265,2 ha și a fost utilizat anterior pentru deservirea aeronavelor din dotarea Forțelor Armate.