Reparația liniei ferate largi de la vama Giurgiulești la Portul Galați este 80% gata și curând va putea fi reluat traficul feroviar de marfă dinspre Ucraina și Republica Moldova spre port, după 22 de ani, a declarat Viorica Grecu, șefa diviziei tehnice a regionalei Galați a Caii Ferate Române (CFR).

Cei 4,7 km de cale ferată de la vama moldovenească în port, din care 3,58 km sunt pe ecartament larg, sunt foarte importanți pentru creșterea ritmului exporturilor Ucrainei (mai ales de grâu) prin Republica Moldova și România.

„Reparația este gata în proporție de 80%. Începând cu data de 20 (iunie) am avut în medie 70 de oameni pe lucrare și la această dată (30 iunie) avem 100 de oameni”, a declarat Viorica Grecu într-un scurt reportaj video de pe pagina Facebook CFR Infrastructură, scrie presa română

După 1990 până în anul 2000, pe linia de cale ferată 706 J pe traseul Cale Largă – Galați Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz au mai circulat, doar ocazional, trenuri de marfă dinspre/către Republica Moldova sau Ucraina, potrivit sursei citate.

Lucrările din Portul Galați sunt executate de SRCF Galați, în regie proprie – L1 Galați, L3 Buzău, L4 Focșani, L2 Brăila și SRLU Buzău -, pe două șantiere:

  • Linia CF Largă Ana – Galați Bazin – Galați Mărfuri – Port Docuri (3,58 km) – ecartament larg
  • Linia CF Galați Mărfuri – Port Docuri – Siloz (1,16 km) – ecartament normal