Cea mai mare planetă a sistemului nostru solar va fi suficient de aproape luna aceasta încât să poată fi văzută fără telescop.

Astfel, planeta Jupiter și patru dintre sateliții săi naturali vor putea fi observate doar cu ajutorul unui binoclu. Potrivit Agenției Spațiale Americane, citată de Daily Mail, Jupiter va străluci puternic pe cerul nopții pe toată durata lunii iunie.

Cel mai bun moment pentru observații astronomice va fi pe 10 iunie, atunci când planeta va atinge un punct numit de specialiști „punct de opoziție”. Asta înseamnă că Jupiter se va alinia cu Pământul și cu Soarele, iar Terra se va situa exact la mijloc între cele două.

„Este cea mai bună perioadă din an pentru a vedea planeta Jupiter, aceasta fiind vizibilă pe cer toată noaptea, pentru că se află la cea mai mică distanță de Pământ”, arată specialiștii NASA.

Jupiter și cei mai mari patru sateliți ai săi – Io, Europa, Ganymede și Callisto – vor putea fi văzuți doar utilizând un binoclu.

Cea mai mare planetă a sistemului nostru solar este considertă de astronomi o adevărată bijuterie. NASA se ocupă intensiv de studierea lui Jupiter de mai bine de trei ani, de când nava spațială Juno a fotografiat de la mică distanță uriașa planetă.

Oamenii de știință speră să descopere secretele legate de originea și evoluția ei, care ar putea oferi indicii despre formarea sistemului nostru solar, potrivit yoda.ro.