În premieră pentru Republica Moldova, Ministerul Educației și Cercetării în parteneriat cu Ministerul Culturii găzduiesc, în perioada 24-30 septembrie 2022, proiectul „Caravana UNATC pentru Comunitățile istorice românești”, organizată de către Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” cu participarea unei echipe comune de profesori și studenți din instituția bucureșteană.

Obiectivul Caravanei UNATC în Republica Moldova constă în prezentarea abordării de formare holistică a educației teatrale. În acest sens, activitățile din program vin să familiarizeze comunitățile educaționale din instituțiile de învățământ superior pedagogic și artistic din Republica Moldova, cadrele didactice și psihologii școlari din instituțiile de învățământ general cu instrumentele didactice aplicate prin teatrul educațional.

În cadrul programului inaugural cu participarea reprezentanților Ambasadei României în Republica Moldova, Comisiei parlamentare de cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media, Ministerului Culturii, Ministerului Educației și Cercetării din Republica Moldova, universităților pedagogice naționale etc. a fost menționată importanța noilor modele educaționale în contextul provocărilor învățământului în secolul XXI-lea.

În perioada 26-30 septembrie 2022, Caravana UNATC susține ateliere didactice cu participarea cadrelor didactice din instituțiile de învățământ din raioanele Criuleni, Ialoveni, Orhei, Anenii Noi, Strășeni, precum și activități teatralizate dedicate copiilor între 8 și 14 ani: ateliere de Jocuri teatrale, prezentate de o echipă mixtă de la Departamentele UNATC de Pedagogie teatrală și de la Școala Doctorală; ateliere Happy Minds, susținute de Asociația parteneră Happy Minds; ateliere de proiecții și discuții pe marginea filmelor, realizate de Facultatea de Film; precum și ateliere de aplicații digitale interactive, susținute de studenți de la Departamentul UNATC de Cercetare.

Aceste experiențe didactice constituie un pas important pentru promovarea efectului pe care jocul teatral îl are în formarea copilului. Profesorii au obținut instrumente de lucru pe care le vor putea prelua în activitatea lor zilnică.